1908 |
założenie firmy |
1929 |
rozpoczęcie produkcji akcesoriów samochodowych |
1945 |
FOS „Polmo” Łódź S.A. staje się przedsiębiorstwem państwowym |
1948 |
rozpoczęcie produkcji silnika stacjonarnego S60 |
1952 |
rozpoczęcie produkcji gaźników do samochodów i motocykli |
1955 |
rozpoczęcie produkcji silnika S03 (350cm³) do motocykli „Junak” |
1956 |
rozpoczęcie produkcji gaźników, pomp paliwowych oraz silników stacjonarnych własnej konstrukcji |
1964 |
rozpoczęcie produkcji sprężarek i podzespołów do pneumatycznych układów hamulcowych |
1967 |
licencja na gaźniki firmy WEBER oraz pompy paliwa firmy CORONA |
1968 |
licencja WESTINGHOUSE na sprężarki i zespoły hamulcowe |
1974 — 1990 |
Rozwój własnych konstrukcji sprężarek dla firm: Star, Jelcz, Autosan i Ursus oraz gaźników i pomp dla firmy FIAT |
1991 |
start produkcji agregatów sprężarkowych |
1995 |
przedsiębiorstwo państwowe zostaje przekształcone w spółkę akcyjną |
1997 |
wdrożenie certyfikatu ISO 9001 |
2000 — 2001 |
zmiany organizacyjne – wydzielenie spółek produkujących poboczny asortyment |
2002 |
zmiany własnościowe |
2003 |
EN ISO 9001:2000 |
2004 |
wprowadzenie do produkcji nowego produktu: obudów do turbosprężarek |
2005 |
nagroda w konkursie „Gazele Biznesu” |
2006 |
nagroda: Nagroda Gospodarcza Wojewody Łódzkiego w kat. „Eksporter” |
2007 |
nagroda: Lider Nowoczesnych Technologii, Firma Europejska w kat. „Innowacyjny produkt”, wyróżnienie „Fabryka roku” |
2007 — obecnie: |
dalsze inwestycje w park maszynowy i szkolenia kadry, pozyskanie nowych klientów, ciągły rozwój firmy. |